Facebookové hádky

10. august 2015 at 18:23 | J. |  Články na téma
Chtěla bych psát články o tom, co mě štve. Naneštěstí mě ta daná věc pokaždé tak rozhodí, že nejsem schopná souvislého a inteligentního psaného projevu. Momentálně jsem si ale udělala ve čtení pauzu, dala si oříškový müsli a trochu se uklidnila.


Čtu totiž internetovou diskusi a čtení internetové diskuse, to je nejspolehlivější způsob, jak se co nejrychleji naštvat a chtít kolem sebe házet vším, co vám přijde pod ruku. Jako negativní vedlejší účinek občas můžete i ztratit víru v dnešní svět či jako pozitivní vedlejší účinek dojít k názoru, že jste v dnešní společnosti přecejenom jednookým mezi slepými. Na druhou stranu ale musím říct, že je to někdy doopravdy zábava.

Na stránce zveřejnili přiznání o tom, jak jsou lidé ve městě neochotní a nepomáhají matkám s kočárky do MHD. Ty se jich musí minimálně pětkrát prosit, když chcou pomoct, a nakonec jim ještě někdo vynadá, že zavazí. Autorka přiznání si taky stěžovala, jak lidi dělají, že ji neslyší, nebo si jí prostě jen nevšímají a rozčilovala se, jak má proboha ona utáhnout dvacetikilovej kočár do schodů, když jí nikdo nepomůže. Nakonec chtěla vědět, zda to lidem (hlavně prý chlapům) není blbý. Hned v prvním komentáři, od jistého pana Ká, stálo něco ve smyslu:

"Neměla sis žádný děcko dělat, když ho musíš vozit v mhd. Nikdo není povinný ti pomáhat. Další tupá matka, co si o sobě myslí, že je víc než všichni ostatní jen proto, že je matka."

...Načež se spustila vlna nenávisti a nadávek vůči panu Ká. Byly to komentáře typu:

"Doufám, že ty děti mít nikdy nebudeš a je škoda, že se tak nerozhodli i tví rodiče"
"Kompenzuješ si svůj komplex z ošklivosti nebo z toho, že tě žádná nechce?"
"Seš akorát hloupej, nevychovanej ***** a ostuda společnosti"
"Za takový kecy bych tě klidně zmlátil, tyvole. Slušnost ti nic neříká?"

Nutno podotknout, že ony komentáře byly plný gramatických chyb apod. a kromě toho, že místy byly ještě škěredější a sprostší, mnohokrát ani nedávaly pořádnej smysl. Ano, musím sice uznat, že pan Ká se nevyjádřil zrovna pěkně, ale napsal svůj názor, na což zde má každý právo a po zbytek diskuse se choval naprosto slušně, inteligentně a spořádaně. Odpovídal lidem, že sám děti s jeho ženou neplánují a že matky, pokud dbají o pohodlí svých dětí, mají na výběr spousty jiných možností - například nosit dítě v šátku nebo v takovýmtom "košíku", či jezdit autem.

Lidi se ale pořád dohadovali (tak jak to už lidi dělají) a nejenom, že u toho byli hnusní a opravdu nedokázali akceptovat něčí názor, ale dokonce když jim začaly docházet argumenty, obrátili se na osobní útoky proti panu Ká a těm, co s ním souhlasili - například jedna mladá holka, která se (opět fakt mile a kultivovaně) vyjádřila ve prospěch pana Ká a řekla potom mimojiné, že sama mít děti taky nechce, hned do ní nějaká osoba začala rejpat a smát se jí, že jako jak ona může vůbec vědět co chce, když je podle toho, co má za profilovku, ještě mladá a hloupá, že každá ženská chce mít děti a že dřív nebo později změní názor a až bude to vlastní dítě mít, pochopí to. Což je dokonalý případ někoho, kdo nemá vlastní argumenty a není schopný pobrat cizí názor. Zaprvé nerespektuje její rozhodnutí, zadruhé ji jako člověka, zatřetí se nad ní povyšuje kvůli věku, začtvrté ji soudí podle jediné fotky..

V této hádce se podílely dvě skupiny proti sobě jdoucí (výjimky potvrzují pravidlo) - jedna skupina inteligentně se vyjadřujících lidí, kteří mají vlastní názor - místy ovšem trochu extrémní a sobecký. Druhá skupina neinteligentně si vyjadřujících a nenávistných lidí, kteří neumí argumentovat, zato jsou ale evidentně slušně vychovaní a nápomocní. Nicméně kde je najednou to jejich slušný vychování, když bezdůvodně hejtujou jiný lidi, kteří nic špatnýho nedělají?

Jaká skupina je v tomto případě ta správná?

Já osobně musím říct, že se přikláním na stranu skupiny první. Nevím, co to o mně vypovídá, ale celou dobu jsem byla za jedno s panem Ká, jelikož, ač bych to nenapsala takhle přímo, souhlasím s ním. Když mě někdo v mhd požádá o pomoc s kočárkem, pomůžu. Ale sama od sebe nikomu pomáhat nehodlám, protože ne, není to má povinnost, ano, je to problém té matky, že s sebou táhne kočár, kterej sama neutáhne a mně, jakožto osobě s nepříliš velkou láskou k lidem, je opravdu nepříjemné komunikovat s někým cizím, mít byť jen chvilkovou polo-odpovědnost za jejich dítě a podobně. A řeči jako "jak by ses cítila ty, kdyby ti nikdo nepomohl? Taky bys nebyla ráda, kdyby tě lidi ignorovali, však počkej, až budeš na jejich místě" na mě neplatí, protože i kdybych měla někdy nějaké dítě (což v dohledné době neplánuji), rozhodně bych měla víc rozumu, než ho vozit v kočáře v mhd a obtěžovat s tím ostatní cestující. Už jenom proto, že sama vím, jak je to otravný.. Opravdu, kdyby se ty matky aspoň nechovaly jako královny vesmíru jen proto, že mají dítě. A netvařte se, že to tak není.

Měla jsem tenhle článek napsanej už aspoň před týdnem, ale jaksi jsem ho zapomněla publikovat, takže za nějaké nesrovnalosti mě omluvte. Mimochodem onen komentář od pana Ká a jeho milionové odpovědi už na stránce bohužel nejsou, dívala jsem se a asi to někdo smazal.. tak pardón.

Jo a taky doufám, že tento článek dává aspoň trochu smysl. Fakt neumím psát srozumitelně, když jsem naštvaná. Loučím se.
 


Comments

1 Lany | Web | 11. august 2015 at 8:32 | React

Škoda, že tú diskusiu už zmazali, rada by som si ju prečítala. :D
Článok som prečítala jedným dychom a nemôžem tomu uveriť. Dobre, je síce pravda, že matkám s kočiarikom treba pomôcť, ked' si na to samé nevystačia, ale že by to bola niekoho povinnosť, tak to si teda vôbec nemyslím. Akoby nikto naokolo nemal čo robiť, len rýchlo bežať na pomoc. Tie matky by aj mali rátať s tým, že v MHDčke nebude práve každý nápomocný a každý sme iní, tak podľa mňa by sa pre to nemala rozčuľovať. Neverím, že by sa ony v minulosti išli pretrhnúť, aby pomohli zúfalej matke s ťažkým kočíkom.

2 Coneja^^ | Web | 11. august 2015 at 10:24 | React

Měla jsem podobný spor na jedné stránce. Bylo tam dítě, co se rozbrečelo, když uvidělo svého otce oholeného (prostě ho nepoznalo). Tak jsem tam tehdy z legrace napsala "to je ale génius :D", nebo něco na ten způsob, nicméně v rámci humoru. Pustili se do mě krvelační rodiče s tím, že chtějí vidět, co se narodí mně apod. Když jsem jim napsala normálně a slušně, že to byl zaprvé vtip, a že jako adeptka na klinickou psychologii vím, že pro děti v tomto věku jsou vousy velkým rozdílem, a zadruhé, že sama děti nechci, tak ať si ušetří těch poznámek o tom, jaká budu matka já, opět se do mě pustili  tím, že v osmnácti jsem mladá a blbá a podobně... Bože, nechápu, proč lidi musí ostatní pořád kvůli něčemu soudit. Mám z toho stejné pocity, jako ty, buď mě to naštve, nebo akorát vydeptá. Asi je lepší to ignorovat :)

3 kakadyla | Web | 11. august 2015 at 11:45 | React

Musím říct, že toto je článek, který jsem přečetla rychleji než ostatní :D. Já mám podobný názor jako ty. Pokud někdo bude chtít pomoct tak pomůže. A navíc teď jezdí MHD většinou s tím nízkým "stupínkem" a to by mohli zvládnout :).

4 barlie | Web | 11. august 2015 at 17:47 | React

Já si taky myslím, sice pan Ká to vyjádřil trochu drsně je to pravda. Nepohrnu se pomáhat nějakejm ženskejm s kočárkama. Mě taky nikdo batoh do školy nenosí :D
Facebookový hádky je nutno brát s nadhledem, čtu je jen když se váážně nudím :D

5 E | Web | 12. august 2015 at 8:38 | React

Skvělý článek! A naprosto souhlasím. Sice napsal svůj názor drsně, ale pořád je to jeho názor.Já většinou z FB hádek naštvaná nejsem, naopak mě celkem baví je číst, ale někdy mám pak zkažený den jen kvůli tomu, že nemám ráda hloupé lidi, kteří se v těch hádkách vyjadřují dost neslušně a ani pořádně neví, co je vlastně ten jejich názor, i když si za ním tak moc stojí.

6 Zoett | Web | 12. august 2015 at 10:10 | React

Pokud paní píše, že i po několikáté prosbě nikdo nepomohl, tak bych se sama za sebe asi cítila blbě, ale na druhou stranu je pravda, že povinnost to určitě není. Matka si své dítě klidně do MHD vzít může, pokud jsou kočáry povoleny, tak jak je libo, to bych ji zase neměla za zlé, ale pomoc výslovně požadovat nemůže. Když si představím sebe na jejím místě, rozhodně se nebudu spoléhat na něčí pomoc. Musela počítat s ledasčím, takže i s tím, že kočár bude tlačit sama, poté by toho i měla být schopná. Pokud by nebyla, je to víceméně její problém.
Co bych ale udělala já? Já bych pomohla. Ráda pomůžu a pokud ne, mrzí mě to pak.
Ale všichni nejsou stejní a nikdo by to ani požadovat neměl.

7 Zoett | Web | 12. august 2015 at 10:19 | React

[6]: Mimochodem, článek je úžasný, přečetla jsem ho bez mrknutí oka. :D (kecám, určitě jsem mrkla, to bych nezvládla)

8 Heaven | Email | Web | 12. august 2015 at 13:24 | React

Rozhodně není povinnost nikomu pomáhat, ale když o to paní s kočárkem prosí, přijde mi jako neslušné a nevychované ji ignorovat. Ale musím říct, že hádky na facebooku a jiných stránkách jako jako odpad internetu a fakt je to dobrý akorát na zvednutí tlaku.

9 Fernweh | Web | 12. august 2015 at 14:37 | React

Amen.
Vidím to úplně stejně. Pokud mě někdo požádá o pomoc tak pomůžu. Sama od sebe bych nehla prstem. Proč? Protože mě matky se svýma kočárama obtěžují. Posledně jsem jela dvě a půl hodiny autobusem a hned vedle mě mladá matka s kočárem. Děcko celé dvě hodiny nepřetržitě řvalo, zvracelo a házelo s hračkama po autobuse. Pokud matka nemá jinou možnost dopravy než autobus tak ať si proboha vybere nějakou ohleduplnou přepravku nebo klec na dítě.

10 Cinereo | Email | Web | 12. august 2015 at 14:59 | React

Většina lidí na netu a všech diskusích by si zasloužila pořádnou perdu do frně, protože jejich řešení problémů ve stylu (např.) těhotná v patnácti je naprosto iracionální. Jako jo, já taky třeba sjíždím 9GAG a to od toho taky není moc daleko, ale ta nesmírná urážlivost matek např. na BabyBazaru nebo jak se ten http://odpad jmenuje je až do nebe volající.

Stejně jako komentář nade mnou: amen. Tohle byl poveden článek, palec hore :)

11 Lex | Web | 6. september 2015 at 14:51 | React

Nojo, není nad pořádnej shitstorm. Většinou se těmhle debatám úspěšně vyhejbám, ale občas se mi to nepovede a pak je těžký se odtrhnout. Asi to má nějakej hypnotizující efekt, nebo co.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement